گروه سیاسی: رئیس‌جمهوری با بیان اینکه دولت از وقوع برخی خاموشی‌ها و به زحمت افتادن مردم ناراحت است، گفت: در تلاش هستیم تا این مقدار خاموشی را هم نداشته باشیم، از این‌رو مردم عزیز نیز می‌توانند با مقداری صرفه‌جویی در این راه به دولت کمک کنند.

محمود احمدی‌نژاد با حضور سرزده در وزارت نیرو به‌مدت 4ساعت از نزدیک در جریان عملکرد و اقدامات این وزارتخانه در زمینه‌های مختلف قرار گرفت.

احمدی‌نژاد در نشست ۴ ساعته با وزیر، معاونین و مدیران ارشد وزارت نیرو که خبر آن را پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری منتشر کرد، اقدامات این وزارتخانه را درباره تدابیر اتخاذ شده برای مقابله با کاهش عوارضی ناشی از خشکسالی و مدیریت انرژی در کشور مورد بحث و بررسی قرار داد.

وی پس از پایان این جلسه در گفت‌وگوی کوتاهی تصریح کرد: چنین جلساتی را هر چند وقت یکبار با وزارتخانه‌های مختلف تشکیل می‌دهیم.

امروز نیز وضعیت فعلی و آینده وزارتخانه نیرو و اقداماتی که در زمینه آب و برق باید انجام شود، بررسی کردیم.

وی با اشاره به عوارض منفی سرمای بی‌سابقه سال گذشته و خشکسالی در کشور، خاطرنشان کرد: وزارت نیرو با تدابیر لازم و فداکاری‌هایی که انجام داده، امور مختلف را به گونه‌ای تنظیم کرده است که عوارض مشکلات طبیعی برای اقتصاد کشور و زندگی روزمره مردم به حداقل برسد.

رئیس‌جمهوری با تاکید بر این‌که دولت حداکثر تلاش خود را می‌کند تا عوارض ناشی از خشکسالی و سرمازدگی را به حداقل ممکن برساند، تاکید کرد: تاکنون در بخش اقتصاد کمترین تبعات را داشته‌ایم ولی با وجود اینکه برای تولید برق، نیروگاه‌های فراوانی ساخته و در سال‌های اخیر سالانه ۵ هزار مگاوات به ظرفیت برق کشور افزوده شده است اما به‌دلیل مصرف بالای برق در کشور، همواره با مشکلاتی مواجه هستیم.

احمدی‌نژاد تصریح کرد: وزارت نیرو تدابیری اندیشیده است که با کمک خود مردم، دیگر شاهد خاموشی گسترده‌ای نباشیم.

کد خبر 58791

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز